Hoe kies je een telefoonabonnement op maat?
Hulp bij het kiezen van een abonnement
Er zijn veel verschillende mobiele abonnementen, dus het kiezen van de juiste kan een hele uitdaging zijn. Maar het hoeft geen moeilijk proces te zijn. Onze experts hebben een aantal vragen onderzocht die je jezelf kunt stellen. Op basis van deze vragen kom je erachter welk telefoonabonnement het beste bij jou past. Klinkt goed hé?

1. Hoeveel belminuten gebruik je in de maand?
Het klinkt misschien een beetje onlogisch, maar bel je veel met je telefoon? De smartphones van tegenwoordig zijn namelijk niet alleen meer een telefoon, maar ook een agenda, dagboek, klok en veel meer. Het kan zijn dat je meer beruik maakt van alle andere functies dan het bellen. Het is daarom lonend om uit te zoeken of je veel belminuten gebruikt in de maand. Als je veel belt, is een abonnement voor onbeperkt bellen het beste mobiele abonnement voor jou. En als je heel weinig belt kun je kiezen voor een x aantal belminuten. Kijk hiervoor in je belgeschiedenis, die kun je inzien bij je provider. Bekijk hoeveel je maandelijks belt en neem hier een gemiddelde van voor jou abonnement.
2. Hoeveel GB gebruik je per maand?
Speel je veel spelletjes of kijk je veel videos op je 4g of 5g netwerk? Dan is het misschien verstandig om een abonnement af te sluiten waarmee je onbeperkt kunt internetten. Maar als je thuiswerkt en veel gebruik maakt van het wifinetwerk dan hoeft dit bijvoorbeeld weer niet. Ook hier kun je inzien hoeveel MB’s je maandelijks gebruikt zodat je dit kunt afstemmen om op je telefoonabonnement.
3. Tussentijds bijstellen of één contract
Er zijn flexibele of variabele mobiele abonnementen die je kunt wijzigen afhankelijk van je behoeften. Je maandelijkse abonnementskosten zijn duurder, maar je maandelijkse smartphonerekening blijft hetzelfde. Zodra je je telefoon volledig hebt afbetaald, gaat de prijs van je abonnement omlaag. Er zijn verschillende vereisten en clausules om uw abonnementsgegevens te wijzigen
4. Wat is je budget?
Met een telefoonabonnement krijg je personeelscontact en dat is onderdeel van de kosten. Bovendien bevatten de meeste smartphoneabonnementen deze kosten al. Als je op zoek bent naar een nieuw apparaat, denk dan goed na over de kosten en hoeveel tijd je per maand waardeert. Misschien wil je een goedkoper model kiezen of wachten tot je genoeg geld heeft gespaard.